NJŻ #10 – Chwila refleksji

Po krótkiej przerwie spowodowanej przeprowadzką bloga i zaręczynowymi emocjami powracam z wprowadzaniem nowej jakości codziennego życia.

My, szczęśliwi studenci cieszymy się jeszcze dwoma wolnymi dniami. Święta zawsze mają w sobie coś, co zachęca do refleksji, przystopowania i chwili zadumy. Chciałabym dziś,  zachęcić Was aby poświęcić poświąteczną wolną chwilę na moment refleksji nad własnym życiem.

Nie chcę zmuszać Was do przygnębiającej zadumy nt. „Czemu moje życie jest takie słabe”. Rozumiem, że jakieś poważniejsze rozkminy prowadzą do przygnębiających wniosków że życie jest ogólnie słabe. Chciałabym podejść do tematu z wiosenną lekkością, i pokazać, na czym warto się skupić aby przeżyć kilka radosnych chwil ze swoimi myślami.

Na początek WDZIĘCZNOŚĆ. Wiem, że trąbie o tej wdzięczności z ogromną częstotliwością, jednak wciąż mam wrażenie że nie jest ona odpowiednio wyeksponowana. W kraju nad Wisłą, gdzie narzekanie jest cechą narodową, wdzięczność leży w powijakach. Swoją chwilę zadumy zacznij od przemyślenia za co możesz być wdzięczny. Nic tak nie poprawia humoru jak uświadomienie sobie jak wiele mamy dane tak po prostu. Jeżeli znudziło Was typowe wypisywanie za co dziękować, można pokusić się o bardziej kreatywną formę. Na przykład coś na kształt Słońca. W centrum kartki napisz swoje imię. Weź je w kółko, a potem na kształt promieni wypisz rzeczy za które możesz czuć się wdzięcznym. Nie zapomnij o tych wszystkich drobnostkach, tak jak wzrok, słuch, bezpieczeństwo czy ciepły obiad 😉

Kiedy już poczujesz się wdzięczniejszy, zastanów się, czy przypadkiem nie popadasz w pułapkę planowania, łapania wszystkich srok za ogon i nieumiejętności podjęcia decyzji. W dużym skrócie chodzi o to, że łatwo jest planować za dużo, a potem kolejną niezrealizowaną listę ładować na dno szuflady. Moim zdaniem, wyznacznikiem udanego życia jest ciągły rozwój. Oczywiście, że rozwijamy się mimochodem, jednak fajnie robić to bardzie świadomie i mieć trochę kontroli. Serdecznie zachęcam do tworzenia minimalistycznych, ale dobrze przemyślanych planów. Lepiej zrobić jedną, naprawdę ważną dla nas rzecz niż zapychać czas sprawami, które nie wiele wnoszą. Zastanów się, co naprawdę chciałbyś zrobić, a potem pomyśl, jak możesz tego dokonać. Ilość czasu i pieniędzy sprzeniewierzana co miesięcznie na głupoty z pewnością wystarczyłaby na zrobienie czegoś świetnego. Kluczem do sukcesu jest tylko zdefiniowanie choćby jednego głębokiego pragnienia.

Finalnym punktem dzisiejszego programu jest spojrzenie długoterminowe. Wyobraź sobie swój pogrzeb. A potem napisz na niego mowę pożegnalną. Mnie to drastycznie ćwiczenie pozwoliło lepiej zrozumieć jakie są moje priorytety. Zadanie takie, otwiera oczy na to, jakimi chcielibyśmy być widziani. A to pierwszy krok do tego, aby zacząć zmierzać w kierunku swojego wymarzonego życia.

Powodzenia 🙂

2 thoughts on “NJŻ #10 – Chwila refleksji

  1. Praktykuję mówienie „dziękuję” od kilku lat- za każdym razem jak zobaczę czegoś ładnego na dworze, jak poczuję słońce, deszcz, wiatr na twarzy, na widok gwiazd, księżyca. Dziękuję za bezpieczną jazdę samochodem, że nikogo nie potrąciłam, że nie jechałam za szybko. Dziękuję za miejsce parkingowe. Dziękuję za to że jestem ciepło ubrana w tak chłodny dzień. Dziękuję za to śniadanie, które właśnie zjadłam. I tak mogę mnożyć w nieskończoność. Jak tylko otworzę oczy, jak tylko zamknę- dziękuję za cudowny dzień, dziękuję za to, że wciąż jestem na tym świecie i mogę coś jeszcze zrobić, przeżyć. Jeszcze nie tak dawno był taki czas, kiedy o miłym rytuale zapomniałam. Nie mogłam znaleźć miejsca, ciągle było coś nie tak, nieustannie byłam zmęczona. Wystarczyło krótkie przypomnienie i jest OK! 😉 Naprawdę dużo to daje.
    Dziękuję Tobie za świetny punkt widzenia! – tego jeszcze nie zrobiłam. Jestem w trumnie, na górze (oby!) słyszę mowę pożegnalną ułożoną przez innych ludzi na temat siebie. Co byłoby w tej mowie? Mam dzisiaj co myśleć. Dziękuję!

    Polubienie

Skomentuj

