NJŻ #3 – O odpoczywaniu

Wydaję mi się że nie przepadam za odpoczywaniem. Uważałam je za marnotrawienie czasu, coś niepotrzebnego, nudnego i bezsensownego dla kogoś takiego jak ja. Właściwie od kiedy pamiętam miałam więcej zajęć niż czasu i właściwie nigdy nie odpoczywałam jakoś specjalnie. Oczywiście większość rzeczy w które się angażowałam sprawiały mi przyjemność ale chyba nigdy nie odpoczywałam świadomie, z myślą że teraz właśnie odpoczywam. Później zaangażowałam się w związek, poszłam na studia a potem zaczęłam pracę, i tak kawałek po kawałku odrzucałam zajęcia które kiedyś były dla mnie pewnego rodzaju odpoczynkiem. Przestałam trenować, potem grać na pianinie, jeździć na nartach i robić wszystkie sprawy dzięki których czułam się zajęta, aktywna ale i w pewien sposób zrelaksowana i wypoczęta. Powoli prześlizgnęłam się beztroskiego życia licealistki, do życia studentki, którą studia miażdżą, a praca i ogarnianie życia nie pozostawiają ani chwili wolnego. Przez większość czasu albo się uczyłam, albo spałam, albo robiłam coś z Ukochanym Programistą. W sumie dzięki temu że czasem przychodził wyciągnąć mnie na mały odpoczynek nie zatraciłam się całkowicie w bezmyślnym wkuwaniu. Kolejne olśnienie przyszło w momencie kiedy uświadomiłam sobie że nie mam bladego pojęcia co lubię robić. Kiedy zaprzestałam uczestnictwa w licznych zajęciach, na które zapisywali mnie rodzice, albo zapraszali koledzy, uświadomiłam sobie że choć je wszystkie bardzo lubiłam i lubię, żadne z nich nie mogło być nazwane pasją, ponieważ kiedy nie miałam tego w planie zajęć nie chciało mi się robić tego samej. Można by długo wskazywać przyczyny zamiany z pełnej życia osoby na nudną studentkę, jednak nie to jest dziś moim celem. Dziś chciałabym podzielić się z Wami ważną nowiną. Odpoczywanie jest niezbędne! Mózg nie pracuje tak jak powinien kiedy nie dajemy mu choć na chwilę wejść w tryb relaksu. Musiałam znaleźć sposoby które pozwolą mi odpoczywać w sposób nie wymagający wielkiego wysiłku.

MIKROPRZERWA (20 SEKUND)

  • zamknij oczy, uśmiechnij się szeroko i policz od 20-0
  • wyprostuj się, wyciągnij ręce do góry i pracuj nadgarstkami jakbyś wkręcał żarówki

PRZERWA 5 MIN

  • przede wszystkim rozciąganie, przeciąganie, ogólnie ruch
  • idealna pora na 200 skoków na skakance

DŁUGA PRZERWA – CZYLI CZAS NA MIKROHOBBY

  • szydełkowanie
  • czytanie książki
  • kolorowanki
  • układanie puzzli
  • partyjka domina, pokera (jeżeli jesteś tym szczęściarzem i masz z kim)

To tylko kilka propozycji. Ogranicza nas tylko własna wyobraźnia. Warto tylko znaleźć coś, co na chwile odciąży umysł od myślenia o problemach.

Jeżeli czujecie że wasze życie jest szare i bez pasji, to proszę nie załamujcie się. Wiem że to nie jest łatwe, ale wiem również że można odnaleźć dużo radości w spokojnym, zwyczajnym życiu. Kiedy powoli wchodziłam w dorosłe życie z pewnym powodów zrezygnowałam z wszystkiego co lubiłam robić. W pewien sposób zeskoczyłam z fascynującego życia do tak przeciętnego jak to tylko możliwe. I naprawdę spokojnie idzie się w tym odnaleźć. Jedyne co trzeba sobie uświadomić, to że cała fantastyczność, wspaniałość życia wypływa z Ciebie i masz już WSZYSTKO czego potrzebujesz żeby wieść najwspanialsze życie pod Słońcem. Tak więc nawet kiedy czujesz się przybity sesją, nauką, zaliczeniem i całym dziadostwem związanym ze studiami to po prostu znajdź chwilkę i zrób coś innego. Coś co oderwie Twoje cztery litery od krzesła i da chwilę wytchnienia oczom. No już! Czas na przerwę 🙂

Skomentuj

