Tygodnik Narzeczonej #2

Bycie Narzeczoną jest super 🙂

Słowem przewodnim tego czasu jest dla mnie SPOKÓJ. Mimo, że życie pędzi szalonym tempem: praca, uczelnia, staż i obowiązki domowe zajmują mi dużo czasu, czuję spokój.

Jak już pisałam ostatnio, tematem przewodnim naszego Narzeczeństwa jest przygotowanie do MAŁŻEŃSTWA.

Dlatego dziś przedstawiam Wam Narzeczeńską Kopalnię Inspiracji, czyli nasze pomysły na wartościowe przeżycie tego czasu.

I. DO POCZYTANIA

Książki są bazą na jakiej opieramy nasze przygotowanie. Wspólne czytanie i dyskusje to ważny element narzeczeńskiej codzienności. Aktualnie w mojej biblioteczce znajdują się:

  • 1001 pytań, które warto zadać przed ślubem – Książka od której zaczęliśmy. Już teraz mogę powiedzieć, że jest wartościowa, bowiem podsuwa mnóstwo tematów do dyskusji i zwraca uwagę na tematy o których nawet byśmy nie pomyśleli. Fakt, że niektóre pytania nas nie dotyczą, jednak zdecydowana większość nadaje się dla każdego.
  • Polubić czy poślubić – pierwsze spotkanie z tą książką mieliśmy jakiś czas temu, jednak ponieważ do ślubu było nam wówczas daleko brakło motywacji żeby się nad nią pochylić. Myślę że ta książka bardziej nadaje się do czytania osobno niż w parze, ale zobaczymy jak się to ułoży
  • Nas dwoje, przed nami małżeństwo – bardzo ciekawa pozycja, która również zwraca uwagę na wiele aspektów. Zdobyłam ją jakiś czas temu, po przeczytaniu cyklu wpisów u Ady Karolowej. Myślę, że jest to książka bardziej do przepracowania, niż tylko do przeczytania, i przypuszczam że będzie kolejna po 1001 pytań.
  • Przed nami miłość – Tą małą książeczkę dostałam od Ukochanego na naszą rocznicę. Jest to niewielka pozycja, która zwraca uwagę na bardziej filozoficzny wymiar miłości
  • Tajemnice bardzo szczęśliwych małżeństw – Tą książkę przeczytałam już dość dawno. Zawarte w niej rady pomagają zbudować szczęśliwy związek, ale z powodzeniem mogą też poprawić relacje międzyludzkie w ogóle. Myślę że powrócę do niej raz jeszcze.

II. DO POSŁUCHANIA

Słuchanie jest dużo prostsze niż czytanie, a również może być bardzo kształcące.

  • Mark Gungor – Przez śmiech do lepszego małżeństwa – Jest to przezabawna konferencja, z której można naprawdę wiele wyciągnąć. Pastor ma w sobie coś takiego że świetnie się go słucha. Zwraca uwagę na drobnostki, i sprawy które można łatwo zmienić otrzymując spektakularny efekt. CZĘŚĆ 1 | CZĘŚĆ 2 | CZĘŚĆ 3 | CZĘŚĆ 4 | CZĘŚĆ 5
  • o. Adam Szustak – Akrobatyka Małżeńska – Kupiłam na kiermaszu Ciacho za Ciacho z zeszłym tygodniu. Wcześniej obejrzałam zwiastun, ale właściwie pewnie wzięłabym nawet w ciemno, ponieważ bardzo lubię słuchać ojca Szustaka.

III. W SIECI

Nie zagłębiałam się jeszcze w temacie, ale na obecną chwilę mogę polecić trzy blogi związane z tematem które lubię czytać:

 

Tak sobie powoli działamy zmierzając w kierunku Nowej Drogi Życia.

Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły, natchnienia i inspiracje koniecznie dajcie znać w komentarzu 🙂

4 thoughts on “Tygodnik Narzeczonej #2

  1. Wielkie dzięki za polecenie Mocem 🙂
    Przyznam szczerze, że znałam tylko jedną książkę z polecanych wyżej. I akurat i tak jej nie przeczytałam. To była ostatnia pozycja, która kupiliśmy przed ślubem i już nie daliśmy rady jej przerobić, a chwilę po ślubie daliśmy sobie na trochę spokój z ta tematyką. 🙂

    Polubienie

Skomentuj

