O małżeństwie

Małżeństwo jest dla mnie świętym przymierzem, zawieranym przez kobietę i mężczyznę. Jest moim marzeniem i celem, moją drogą do świętości i moim pomysłem na życie. Na pierwszym miejscu czuję się dzieckiem Bożym, na drugim, chciałabym czuć się żoną.

Życie we dwoje to trudna wyboista droga, pełna zakrętów, często pod górkę. Jednak co najpiękniejsze to że na tej drodze nie jesteśmy pozostawieni sami sobie, bowiem jest to wspólna droga, dwóch, nierozerwalnie związanych ze sobą osób.

Bycie mężem i żoną to nieustanna okazja do pokonywania swoich słabości, a przede wszystkim zrzekania się własnego egoizmu. To przygoda, którą przeżywamy każdego dnia, ucząc się siebie bardziej i pełniej.

Małżeństwo to wspólnota, to przestrzeń gdzie ja i ty przestaje istnieć na rzecz wspólnego my. Moje problemy są jego problemami, jego zmartwienia moimi, a i radości stają się wspólne.

Relacja taka, to miejsce wielkiej przyjaźni, wspólnego czasu, hobby, zainteresowań, rozmów, przekomarzania, rozśmieszania, czułości i nieopisanej bliskości duchowej i fizycznej. Jednak to także spory, problemy, oczekiwania, nieporozumienia, kłótnie i smutki.

Najbardziej życie po ślubie kojarzy mi się z kalejdoskopem. Obrazy się zmieniają, raz jest tak, raz inaczej, raz lepiej, raz gorzej ale zawsze pięknie. Aby dostrzec mozaikę w kalejdoskopie potrzeba światła. Także w życiu tym światłem jest Bóg, w jego łasce małżeństwo rozbłyska najwspanialszymi kolorami dając przepiękny obraz. Sami układamy wzory, kształtując własną sytuację, jednak dopiero Bóg daje na wszystko światło i pozwala dostrzec końcowy efekt.

Małżeństwo jest Bożym zamysłem, prezentem, darem i dlatego jest mi tak bliskie. Radośnie oczekuję momentu kiedy przed ołtarzem połączę się z moim Ukochanym i wyruszymy we wspólną podróż we dwoje, bliżsi sobie niż kiedykolwiek wcześniej.

Skomentuj

